Het ouderenproject - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Jeannette Niet - WaarBenJij.nu Het ouderenproject - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Jeannette Niet - WaarBenJij.nu

Het ouderenproject

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

05 Maart 2009 | Haïti, Port-au-Prince

Hier ben ik weer met een bericht uit het steeds warmer wordende Haiti.

Iedereen van wie ik berichtje en of mail hebt gehad bedankt, altijd leuk om te lezen.

Ben nu op het ouderenproject begonnen, er wonen daar 33 ouderen.
Ze woonden op straat en hebben daarom een plekje op het project gekregen.De voorzieningen voor ouderen zijn hier even wat anders dan in Nederland dus is het mooi dat ook zo'n project bestaat. Er zijn onderandere bejaarden met blindheid (of andere oogaandoeningen), dementie, CVA.

Gister zijn we een hele dag weggeweest om inkopen te doen voor het ouderenproject. Rolstoelen, verbandmiddelen, mappen voor de dossiers, huishoudelijke spullen enz.
De ouderen krijgen allemaal een nieuw bed en matras.
Zo kan er het 1 en ander verbetert worden, en is leuk om die verbeteringen te zien.
Uit Nederland heb ik via een Medische levrancier een medicatie uitzetsysteem gekregen wat ook al hier in gebruik is genomen, leuk om te zien.

Verder is het Creools een lastige taal en begrijpen we elkaar van beide kanten niet altijd. Dat maakt de communicatie wat lastig maar leer elke dag weer wat bij.

Hier laat ik het nu weer even bij.

X Jeannette

• 05 Maart 2009 - 19:57

Tineke:

Wat fijn om even weer wat van je te lezen en te zien.
    Dat lijkt me echt heel erg leuk om het allemaal mee te maken.En ik zie dat je er echt van geniet!
    Wat leuk dat de kinderen je al zo goed je naam weten ,ik denk dat je ze straks allemaal heel erg gaan missen.
    Nog even geniet er maar van gr Tineke xxx

• 06 Maart 2009 - 06:01

Adrie:

Hoi Jeannette,

Wel bijzonder hoor om ook bij deze ouderen te mogen werken. Geweldig dat jullie zo veel voor hen kunnen doen.
    Geniet nog maar van de warmte want hier is het maar niks, gister eeen beetje zon, dan lijkt het een beetje lente maar verder vaak regen en koud.

Veel plezier deze week en tot je volgende bericht.
    Groetjes,
    Adrie.

• 08 Maart 2009 - 15:55

Rob & Alie Van Lente:

Hallo Jeannette,
    We vonden het fijn om je bericht te lezen. Wij zijn zelf nu 10 dagen terug van een Suriname vakantie. Daar was het al een geheel andere wereld voor ons. Haïti lijkt ons nog armoediger en problematische. We wensen je veel sterkte toe en we blijven voor je bidden.
    Hartelijke groet,
    Rob & Alie van Lente

• 09 Maart 2009 - 19:33

Han:

Hoi Jeannette en hoe waren de inkopen alles gelukt ? Op de foto te zien moet je in het steeds warmer wordende Haiti nog een beetje bij kleuren je steekt nog welveel af bij die oudere mevrouw geeft niet hoorje zal wel weinig tijd vrij hebben om zo te werken bij de kleurige kinderen en de bejaarde mensen. Het schiet al weer op he volgende week verwachten je weer terug. Goed misschien zien we nog een berichtje verder op in de week en zien vol verwachting uit naar je terugkomst waarbij ik je, wel een beetje vroeg, alvast een goede terugreis wensen. Groetjes Han

• 09 Maart 2009 - 19:51

Herman En Doetie:

Hoi Jeannette, Leuk, maar ook indrukwekkend wat jij daar allemaal mee maakt. Je zult de luxe die wij kennen in Nederland nu wel dubbel waarderen.Fijn dat alles goed met je gaat.We zijn benieuwd watjouw het meest zal aanspreken, het ouderen project of het werken met kinderen.Is er naast het werk ook nog ruimte voor ontspanning ?
    Hier gaat alles goed.Binnen kort ga ik (doetie ) helpen met de entcampagne tegen baarmoederhalskanker HPV.

Lieve groeten van ons allemaal, geniet van je tijd op Haitie

• 10 Maart 2009 - 11:26

Vanessa:

hoi even een berichtje van je kapster wat leuk om te lezen wat je allemaal doet,echt geweldig. het zal wel even wennen zn als je weer terug bent.veel succes nog daar.groetjes vanessa

• 10 Maart 2009 - 20:12

Dom D:

Hoi Hoi

Hoe is het er mee, wat vliegt die tijd he! Ken je de taal al een beetje inmiddels? Zo te lezen doe je erg divers werk leuk zeg. Nou nog een fantastische tijd toegewenst zolang het nog duurt.

Groet

Broer Konijn

• 11 Maart 2009 - 11:53

Bianca:

hallo jeannette,

Wat doe je een mooi werk. wij kennen elkaar dan niet, maar ik ben een collega van je moeder. Elke week kijken we hier even op het werk wat je belevenissen zijn. wat is Samuel een schattig jongetje die zou je het liefst mee naar huis toe nemen en vertroetelen. Wat voor hartaandoening heeft hij precies dat hij daaraan niet geholpen kan worden?
    wij hier vinden dat je fantastisch werk doet ga daar mee door, want zo te zien geniet je er enorm van, je ogen stralen helemaal zo zegt je moeder. Van ons de medische dienst van de PI allemaal de hartelijke groeten. Bianca

• 12 Maart 2009 - 18:41

Ruben:

heey jeannetje
    je bent goed bezig, leuk dat je zoveel voor de mensen kan betekenen
    geniet er nog even van voor je het weet zit je weer in dit saaie landje
    groeten ruben

• 13 Maart 2009 - 02:40

Radha:

Heyyyy skattie, het is hier nog steeds koudddd, groetjes ...xxxx Radha

• 13 Maart 2009 - 19:57

Joyce:

Heeee wereldreiziger:)

Hoestie daaro??
    Gaat snel voorbij he...
    Ben je nu nog bij de ouderen of weer bij de kids..

Vandaag was het weer hiero ook lekke!!
    Lente weer komt eraan, yeah!!
    Daaro warm?? Ennn ben je al poepie bruin ;)

Heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel plezier nog, geniet van je laatste dagen.
    Veel foto's maken he!!?

Ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's!!

Liefs uit het verre Rijswijk

• 14 Maart 2009 - 09:52

Adrie:

Hallo Jeannette,

Wat gat de tijd snel hé, nog maar een paar dagen in het warme Haitie en dan kom je alweer naar huis. Gelukkig voorspellen ze lenteweer voor de komende week.
    Geniet nog maar de paar dagen dat je er nog bent.
    Sterkte met de terugreis, duurt die net zo lang als de heenreis??

Groetjes,
    Adrie.

• 14 Maart 2009 - 10:48

Gerdien Karssen:

Hoi Jeannette,

Het zit er al bijna weer op hè? Volgens mij kom je aankomende week alweer terug. Nog een paar goede dagen gewenst!

Groetjes, Gerdien

• 14 Maart 2009 - 19:54

Anna:

Wat een leerzame leuke tijd heb je daar! Nog eventjes en dan weer terug naar huis. Dat zal wel wennen zijn, maar hier is het ook erg leuk hoor ;-).
    Tot gauw!
    xxx Anna en Rosalie

• 16 Maart 2009 - 10:04

Joyce:

Waar blijven je verhalen nou:D
    Wat is de tijd snel gegaan zeg, dat je alweer bijna terug komt!!
    Terug naar de kou;)

Veelplezier nog laatste daagies en alvast een goeie reis.
    Een stuk korter als de heenweg, dat scheelt!!!!

Xx Joyce

• 16 Maart 2009 - 20:59

Janny Relyveld:

Lieve Jeannette,
    Fijn om zulke goede berichten te vernemen. De foto's zijn ook heel leuk. Zo krijg je een idee hoe jij daar leeft. Ook al ben jij daar maar een korte tijd de belevenissen zullen intens zijn; vooral de ontmoetingen met de kindertjes en ouderen.Wat zul jij al tot zegen zijn geweest!
    Een behouden terugreis!

• 17 Maart 2009 - 21:55

Lieneke & Damian:

heey jeannette

de tijd is voorbij gevlogen morgen stap je alweer op het vliegtuig richting huis dat je idd een goede terug reis heb. We wachten donderdag middag je op, we staan nu wel bij de goede gate!!! ;) haha

xxx