De 1e week - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Jeannette Niet - WaarBenJij.nu De 1e week - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Jeannette Niet - WaarBenJij.nu

De 1e week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

14 Februari 2009 | Haïti, Port-au-Prince

Zo daar ben ik alweer bijna een week in Haiti, met nog steeds heerlijk weer:).

Woensdag zijn we met een hele groep naar het strand geweest en mooie stukjes van Haiti gezien.

Gistermiddag zijn we naar Cabaret geweest. Dat plaatsje is flink getroffen door de orkanen afgelopen jaar. De stichting heeft daar noodhulp geboden oa dmv brood en water uit te delen. Misschien hebben een aantal van jullie de uitzending gezien van de EO over de noodhulp die de stichting heeft geboden.
Er zijn hele stukken waar hele huizen zijn weggeslagen.De stichting heeft een stuk grond gekocht en daar gaan ze een aantal huisjes op bouwen voor mensen die alles zijn kwijtgeraakt. Als je ziet waar soms mensen in wonen dan weet je wel hoe goed wij het wel niet in Nederland hebben.
Was erg indrukwekkend.

Verder heb ik dus een rondleiding gehad over het terrein, de appartementen bakkerij, keuken, bejaardencentrum, vakschool gezien.
Maandag ga ik beginnen in het bejaardencentrum.

X Jeannette

• 15 Februari 2009 - 07:54

Han:

Hoi Jeannette,

Zo Leuk te horen je berichtjes. Aan de foto te zien is het daar wel lekker weer. Wel een beetje bruin worden hoor je steekt nogal af bij het jongetje dat bij je op schoot zit. Morgen ga je dus beginnen in het bejaardencentrum, ben benieuwd naar je ervaringen met het werk.Succes met het werk de komende week en zie uit naar je ervaringen. Dit was het weer voor nu en tot de volgende schrijfbeurt.

Groetjes Han

• 15 Februari 2009 - 10:55

Mirjam Baas:

Hoi Jeannette,
    Mooi dat je bijna een week de tijd hebt gehad om te wennen en te aklimatiseren. Veel succes met je werk daar zie ook uit naar je verdere berichten.
    groeten, Mirjam

• 15 Februari 2009 - 15:17

Gerdien Karssen:

Ha Jeannette,
    Kan me voorstellen dat het wel indrukwekkend is om in zo'n getroffen dorp te zijn. Toch wel anders om het met eigen ogen te zien dan beelden op tv hè? De Suriname-groep was vandaag weer in de dienst. Ze hadden een goede tijd gehad. We hebben ook specifiek voor jou gebeden. Er wordt dus wel aan je gedacht in de gemeente! Succes met je eerste echte werkweek daar.
    Groetjes, Gerdien

• 15 Februari 2009 - 19:49

Joyce:

Jaa gaat snel he, alweer bijna een weekie daaro!
    Met lekke weer, mmm!!

Jaa dat zal zeker indrukwekkend zijn, kun je in 1 klap alles kwijt zijn.
    Die uitzending hebben we volgens mij samen gezien..

Leuk dat je begint met werken!
    Werk ze en geniet ervan:D

Liefs Joyce

• 16 Februari 2009 - 20:13

Ronald & Ingrid:

Hoi Jeanette,

Leuk om te lezen hoe het je vergaat in het verre Haiti. Wij zullen je de komende weken blijven volgen. Veel succes met je werk en maak er een goede tijd van.
    Groetjes, Ronald, Ingrid en Joas

• 17 Februari 2009 - 05:57

Adrie De Pijper:

Hoi Jeannette,

In het bejaardenhuis werken, heel wat anders dan met kinderen maar zeker zo dankbaar.
    Geniet ervan.......we lezen je belevenissen wel.

Groetjes,
    Adrie

• 17 Februari 2009 - 08:10

Lieneke & Damian:

He Jeannette

Dat is wel even een rare gewaarwoording als je dat zo meemaakt.
    Heel veel plezier en suces met je werk in het bejaardencentrum.

Leuke foto's die erop staan het zijn er dan nog niet zo veel maar dat komt nog zeker. je bent er nog een paar weken ook al zal de tijd voor je gevoel aan je voorbij vliegen.

Geniet van je tijd daar en wachten nieuwsgierig af naar je nieuwe verhalen en belevenissen

x

• 18 Februari 2009 - 20:03

Fritz Kaiser:

Hoi Jeannette

Veel zegen daar. Als Jovo hebben wij je "geadopteerd" en bidden we voor je tijdens je verblijf en je werk in Haiti.

Groetjes van ons allemaal.

• 19 Februari 2009 - 14:56

Lieneke:

heey

nou hoop dat je daar nog lekker kan genieten van het mooie warme weer het is hier echt prut weer.

en bleekscheet inmiddels al een beetje bij gekleurd ;):p

• 19 Februari 2009 - 19:44

Alice:

Hoi Jeanette,

Ik kijk net op je site, het is erg indrukwekkend.
    Veel succes met werken daar en geniet ervan!

Groetjes Alice

• 20 Februari 2009 - 11:31

Han:

Hoi Jeannette,

Al weer 6 dagen geleden je laatste reactie. Je zal het zeker druk hebben en internet doet het mogelijk ook niet altijd of soms helemaal niet. Maar goed als je de mogelijkheid hebt hou de achterban van je op de hoogte.
    En bevalt het werk en vast al wel weer veel indrukken en ervaringen rijker.
    Goed tot de volgende keer.

Groetjes

Han

• 20 Februari 2009 - 12:59

Joyce:

Heee slak :)

Waar blijft je verslag nou???
    Bevalt het werken?
    Jaaa een beetje kleur kan geen kwaad he ;)

Mooie foto van de zee!!

Xx

• 20 Februari 2009 - 14:38

Bert De Pijper:

Hallo meid,

Spannend, alle erva-ringen van de afgelopen week. Ik hoop dat je een heel goed tijd zult hebben. Oké, geen kinderen, maar bejaarden. Ik denk dat je heel veel voor deze mensen kunt betekenen. Een goede oude dag, dat is waar deze mensen behoefte aan hebben en jij kunt daarin helpen. Een heel goede tijd en geniet van het werk dat je mag doen.

Bert

• 21 Februari 2009 - 11:43

Karin:

Hoi Jeannette, super om je zo te kunnen volgen via de site. Wij wensen je heel veel zegen en een fijne tijd toe. Groetjes, Karin.

• 21 Februari 2009 - 16:43

Joyce & Ferry:

Heeeeeee

Mis je de mac al?? :)
    Nou dat was duz Ferry...

Vermaak je je nog een beetje..
    Inmiddels ben je er al weer bijna 2 weken he, gaat snel.
    Zit ma te w8e op je volgende verslag. (Ferry ook)

Xx Joyce & Ferry

• 24 Februari 2009 - 00:50

Ruth:

hey Jeannette.
    ik kan op je foto zien dat je het naar je zin heb, je hebr weer dezelfde blik in je ogen als toen die tijd in Oeganda (ha,ha) je bent hier wel in je sas
    nou geniet er nog even van voor je het weet zit je hier weer met een dikke trui en wollen sokken aan
    xxx ruth en ruben

• 24 Februari 2009 - 08:06

Karin :

Hey Jeannette! Super om zo met je mee te kunnen leven via de site! Heel veel zegen toegewenst, voor jou en voor allen waar je mee / voor gaat werken.
    Groetjes, Karin Tang.

• 25 Februari 2009 - 06:06

Adrie De Pijper:

Hoi Jeannette,

Ben benieuwd hoe het je de eerste week is vergaan bij de bejaarden.
    Je hebt vast wel genoten.
    Mailde net naar Hanneke en Maaike dat het hier van het weekend wel 10 graden gaat worden :-). Voor jullie is dat koud maar voor ons een teken dat de lente gaat komen.
    Ik lees binnenkort vast wel weer iets van je.

Groetjes,
    Adrie.